søndag den 30. september 2012

Legende lørdag med DIY

I går legede jeg en skøn leg med ungerne. Emilie havde været til børnefødselsdag og da Lauge og jeg hentede hende, fandt Lauge en fjer i bilen. Den fjer satte gang i en hel proces for mig. Inden vi var hjemme igen efter fødselsdagen havde jeg allerede lavet indianertøj og aktiviteter inde i mit hoved.



Vi startede med at finde noget prøvelærred i mine gemmere og få det klippet til 2 dragter med frynser langs siderne og bunden. Sådan her:



Dernæst fik de nogle tekstiltusser til at dekorere med. Emilie var inde på sit værelse og finde en indianer figur, så hun kunne blive inspireret til rigtige indianer-mønstre (det var helt hendes egen ide...)






Da de hver især synes de var færdige, fik de dragterne på med bælte af noget strikket bånd jeg havde liggende.

Jeg havde ikke lige havde noget ansigtsfarve, fik de malet krigsmaling på med de klassiske vandopløselige farvekridt. Jeg har selv altid kunnet tåle det på huden, selvom jeg er allergisk overfor sminke. Og begge under har tålt det helt fint uden gener, til trods for deres sarte hud. Men det smitter let af, når man leger.

Vi ville gerne have lavet fjer i en elastik til hovedet, - men der var krise, for vi have kun den ene fjer Lauge havde fundet, så den sprang jeg let henover.... selvom den ville have været nem at lave, ved at sy en bred elastik sammen med to stikninger og placere fjerene ned imellem sømmene:


Til aftensmad fik vi favoritgryde, - som i dagens anledning blev kaldt indianergryde, og der dermed blev spist mere af end normalt! Bagefter legede børnene i en hjemmelavet tippi-hule i stuen og vi fik indianerslik (popcorn). 

Det var en dejlig dag!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar